Pai....are o formula initiala :Afost o data ca nici o data..o formula mediana:si-n ainte cu povestea ca deaici mult mai ieste si o formula de final si incalecai pe o sa si spusei povestea asa....prezenta celor doua taramuri taramul de aici si taramul de dincolo intre cele 2 taramuri exista o prapastie....binele invinge mereu raul etc...
are personaje , cu puteri fantastice

Răspunsuri

2014-02-24T22:10:00+02:00
 Intamplarile se petrec intotdeauna demult, intr-o imparatie. Orice basm are o formula tipica, de inceput, „a fost odata ca niciodata”, ce marcheaza intrarea intr-o lume fabuloasa in care totul este posibil.Orice basm incepe cu o lipsa.  Aparitia eroului este precedata intotdeauna de alte incercari nereusite.
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-24T22:11:35+02:00
  Basmul (schema):Defini ie:ţBasmul este o naraiune popular în proz de mare întindere şi cuţ ă ă multe personaje care au cel mai adesea fore supranaturale, uneleţ reprezentând binele şi altele rul.ă • Tema basmului este lupta dintre bine şi ruă(Binele se înfrunt cuă Rul)ă•Aciuneeste simpl,ţ ă•Personajele sunt numeroase•Personajele au însuşiri supranaturale şi reprezint lupta dintre bineă şruă•Apar obiecte miraculoase, substane miraculoase, ajutoarele care îlţ ajut pe personajul pozitiv, fiine supranaturale, animale fabuloaseă ţElementele reale se împletesc cu elementele fantasticeAciunea se desfşoar atât în lumea noastr, cât şi pe trâmulţ ă ă ă ă cellaltă• Timpul şi spaiul sunt imaginare , neprecizateţ•Finalul basmului este de obicei fericit.•Creaie de dimensiuni mariţ•Apar motive specifice basmului: motivul promisiunii, motivul înclcrii promisiunii, motivul drumului, motivul luptei, motivul animalelor ,ă ă motivul obstacolelor, motivul victoriei•Apar formule specifice basmului:1.ini ialeţ: anun intrareîlumea fantastic „ A fost odat caţă ă ă niciodat…”,ă2.mediane: este semnalat continuarea aciunii „C cuntul dină ţ ă poveste înainte mult mai este, cale lung s le-ajung”, „Şi seă ă ă luptar zdvar pân-sear”ă ă ă ă3.finale: scoatasculttorii din lumea fantastic „Trecui şi eu peă ă acolo şi sttui de m veselii la nunt, de unde luai o bucat deă ă ă ă batoc, Ş-un picior de iepure şchiop, şi înclecai p-o şea, şi v-oă spusei dumneavoastr aşaă.”)•Apar cifre magice : 3, 7Finalul este fericit

Succes!