Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-24T21:53:11+02:00
Iti explic pe baza unui exemplu:,,Eu ascult muzica in fiecare zi.''In aceasta propozitie,,ascult'' este verbul. Cand vrei sa analizezi un verb, trebuie sa-i spui: modul, timpul, numarul, persoana, conjugarea si functia sintactica pe care o indeplineste. In cazul nostru avem modul indicativ, timpul prezent, numarul singular, persoana intai(din cauza lui,,eu'' care este pronume personal, persoana intai, numarul singural), conjugarea intai(in limba romana exista patru conjugari ale verbelor in functie de terminatia lor la infinitiv: conjugarea intai cuprinde verbe ce se termina in litera,,a'', spre exemplu,,a asculta'', conjugarea a doua cuprinde verbe ce se termina in grupul,,ea'', spre exemplu,,a vedea'', conjugarea a treia cuprinde verbe ce se termina in,,e'', spre exemplu,,a merge'', iar conjugarea a patra verbe ce se termina in,,i''- de la Italia sau in,,i''- de la invatator, spre exemplu,, a trai'' sau,, a cobori''), functia de predicat verbal. Sper ca ai inteles.
30 4 30
Multumesc, nu eram sigura. Am facut mai demult acest capitol dar am mai uitat.
Cu placere. :*
2014-02-24T21:53:13+02:00
Verb: personal/impersonal; forma afirmativa/negativa, persoana ; numar; timp; mod; diateza; functie sintactica!
16 4 16