Răspunsuri

2014-02-24T20:55:24+02:00
Virgula separa apozitia de restul propozitiei.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-24T20:57:20+02:00
Virgula separa apozitia de restul propozitiei!
Daca doresti ceva mai complex, ia-ta,si eu le-am invatat acum cateva saptamani!!!
   Rolul virgulei A. In propozitie 1. Separa constructiile in vocativ de restul comunicariiex. -Dragul meu fecior, nu-ti pot oferi ce doresti.2. Separa apozitiile de restul comunicariiex. – Noi, elevii clasei a VIII-a, invatam pentru examen.3. Separa constructiile incidente de restul comunicariiex. Am pierdut, din neatentie, explicatia profesorului.4. Separa parti de propozitie de acelasi felAzi avem urmatoarele ore : matematica, romana, sport, engleza, etc.5. Marcheaza predicatul elipticex. Ea l-a intrebat si el, nimic.6. Separa interjectiile de restul comunicariiex. Ei, ce sa-i faci?7. Se utilizeaza in cazul incalcarii topiciiex. El, din cand in cand, ne cauta.  B. In fraza I. Marcheaza raportul de coordonare1. Am venit acolo ca sa vad, ca sa ma conving. (raport de coordonare prin juxtapunere)2. Vin, dar nu stau mult. (raport de coordonare prin jonctiune ; virgula se pune intotdeauna inainteaconjunctiilor coordonatoare adversative -dar, iar, insa, ci, ba-)3. Cuget, deci exist. (raport de coordonare prin jonctiune; virgula se pune intotdeauna inainteaconjunctiilor/locutiunilor conjunctional coordonatoare conclusive – deci, asadar, prin urmare, inconcluzie-)4. Sau stai, sau pleci. (tot raport de coordonare prin jonctiune ; virgula se pune inaintea conjunctiilor disjunctive -sau, ori, fie- atunci cand ele se repeta)II. Marcheaza raportul de subordonare1. Se desparte prin virgula atributiva explicativa de regenta saex. Am mers de curand la bunicii mei, pe care nu ii mai vizitasem de un an.2. Se despart prin virgula propozitiile subordonate CD (completiva directa), CI (completiva indirecta), CL(circumstantiala de loc), CT (circumstantiala de timp), CM (circumstantiala de mod), CS (circumstantialade scop) de regenta cand stau in fata regentei3. Propozitiile subordonate CZ (circumstantiala de cauza), CŢ(conditionala), CV (concesiva), CNS(consecutiva) se despart intotdeauna prin virgula de regenta4. De asemenea, se despart prin virgula propozitiile intercalate

Excelent mi-ai explicat Nico! :) Mersi ! Fir-ar ele de teste ptr Bac!!