Răspunsuri

2014-10-15T18:13:23+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-15T18:23:38+03:00
Metafora : "lumina mea" - iubita este asemanata cu lumina care ii umple sufletul poetului 
Metafora : "mare de-ntuneric" - aminteste de mitul potrivit caruia , inaintea de nasterea Cosmusului , nu exista  decat o apa imensa , intunecata 
Epitetul : "negri" (cu valuare de superlativ , prin folosirea structurii adverbiale "asa-s de") ; reluat la final ( "Asa-s de negri ochii tai/lumina mea") - contribuie la realizarea contrastului dintre lumina si intuneric
Epitetul "adancii"- sugereaza profunzimea misterioasa a ochilor fiintei dragi
Epitetul "tainic"-sugereaza misterul care cuprinde pamantul in ceasul inserarii
Enumeratia : "vai", "munti", "sesuri" numesc formele de relief care alcatuiesc " pamantul" si peste care se revarsa noaptea nascuta din ochii iubitei
Inversiunile : "ti-s ochii", "tainic curge", äsa-s de negrii ochii tai"-plasticiaza imaginile

Sper ca ti-am fost de ajutor . :)
1 5 1