Explicati ce este gresit in urmatoarele enunturi:

Isi supraapreciaza meritele lui
Si-a irosit zadarnic timpu-i pretios
Iti cureti hainele tale murdare

Eu am facut pronumele reflexiv si daia doamna ne-a dat aceest exercitiu si eu nu prea stiu sa il fac .... PLZZ Ajutor!! rpd

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-24T17:53:48+02:00
Isi supraapreciaza meritele lui ( atata timp cat este prezent isi numai are rost sa spui si lui pentru ca se sub intelege  ) :D
Si-a irosit zadarnic timpu-i pretios ( -a se refera la el insusi deci numai are rost sa zica timpu-i )
iti  cureti hainele tale murdare ( la fel ca mai sus )
25 4 25
hmm. Imi poti explica putin mai bine ? adica pas cu pas ?
te rog
Am trecut de chestiile astea de mult .... Sper sa nu ma incurc e in felul urmator Isi este un pronume posesiv persoana a 2-a forma neaccentuata iar lui este un pronume possesiv persoana a 3-a accentuata nu are rost sa le folosesti pe ambele in propozitie pentru ca se face o greseala gramaticala. ( daca gresesc sa ma corectati :D ) -a este un alt pronume posesiv persoana a 3-a forma neaccentuata iar -i este un pronume posesiv la persoana tot persoana a 3-a dar in alt caz ! Atata timp cat 2
Pronume posesive sau adjective posesive se atribuie aceluiasi substantiv se produce o greseala de gramatica care am uitat cum se chema exact dar daca nu ti-a predat nu ai nevoie de ce am scris mai sus :D e de ajuns sa ii spui cum ti-am zis initial :D
isi (pronume reflexiv neacc) lui (pronume personal neacc) a(pronume personal neacc) i(pronume personal neacc) asta sunt pronumele din text dar ms am inteles ;)
2014-02-24T18:03:40+02:00
Pai in prima propozitie nu mai trebuie folosit cuvantul lui ptc e ca si cum ai zice baba batrana intelegi? si la a 3 prop e la fel nu mai trb folosit tale e aceasi treaba.. dar la a 2 nu stiu sorry sper ca te-am ajutat
nu are legatura cu pleonasmele :D E ca si cum ti-as zice Tu aranjeaza-ti hainele tale! zimi ce pleonasm vezi aici :D induci copilul in eroare :D
Ba are legatura zi tu iti cureti hainele tale murdare ai putea zice mai usor iti cureti hainele murdare
Comentariul a fost şters