Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-15T17:20:19+03:00
Uneori parintii doresc ca sa mosteniti si voi meseriile pe care le au ei
Din aceasta cauza ei ne influenteaza pe noi facindu-ne sa indragim profesiile lor
3 2 3
2014-10-15T17:21:18+03:00
Alegerea carierei reprezintă o etapă importantă în viața fiecărui om, este un proces care necesită gândire și autocunoaștere. Deseori, se întâmplă ca în alegerea carierei să intervină diverși factori atât externi, cât și interni. Deoarece societatea a conștientizat importanța alegerii corecte a unei cariere, s-a dezvoltat consilierea profesională, vocațională, carierei, dar, totuși, constatăm că, de multe ori, se întâmplă ca părinții să decidă în locul copiilor, atunci când aceștia fac primii pași spre băncile liceului.Asupra unei persoane apar diverse influențe, unele cu un grad mai scăzut, iar altele mai ridicat. Primii factori care-i influențează pe copii sunt chiar părinții; familia are o mare putere de decizie, reușind cu succes să-i influențeze pe copii, ajungând apoi la intrebarea dacă părintii l-au influențat pe copil în mod benefic sau dacă este atras de ceea ce urmeaza să facă pentru că deseori se întâmplă ca alegerea părinților să nu fie pe placul copiilor.De foarte multe ori, influența părinților în alegerea carierei este decisivă. Modelele comportamentale vehiculate în familie și atitudinile părinților vor fi preluate de copii, contribuind la conturarea alegerilor. Datorită legăturilor psihoafective intrafamiliale, părinții își supraapreciază copiii și le impun trasee educaționale și profesionale la care aceștia nu aderă sau care nu sunt.Optiunea profesională este privită ca expresie a personalității individului; alegând o anumită profesie, individul optează pentru un mod de viață, un rol și un statut social. Cu cât gradul de congruență între individ și mediul ocupațional este mai mare, cu atât crește șansa de satisfacție profesională, stabilitate și succes profesional. De aceea, este important ca părintele să înțeleagă impactul influenței sale asupra carierei copilului său, să știe cum să își ajute copilul să își aleagă parcursul profesional, este important ca acesta să încurajeze mereu îmbunătățirea comunicării din cadrul familial.Ideal ar fi ca părinții să nu mai decidă în locul copiilor, ci să-i lase pe ei să hotărască ce vor să facă mai departe, să încerce să-i cunoască mai bine și să-i înțeleagă în alegerea făcută, să le cunoască nevoile, interesele și abilitățile.compatibile cu atitudinile și interesele lor.
14 3 14