Un copil are o suma de bani,in prima zi cheltuieste 2 cincimi din suma.
in ziua urmatoare din restul ramas din prima zi cheltuieste 13 lei si îi mai raman 8 lei.
Ce suma a avut copilul (totalul banilor) si ce suma a cheltuit in prima zi.


mersi

2

Răspunsuri

2014-02-24T17:42:56+02:00
Deci
X-suma pe care o are copilul in  prima zi
1/1x-2/5x - 13=8
 pe 1/1 il amplificam cu 5

5/5x-2/5=8+13
3/5x=21
21/1 ÷ 3/5
x= 735 lei suma initiala
este sigura rezolvarea?
cred ca da eu asa am rezolvat-o la skl
mersi mult
nu ai pentru ce
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-24T19:14:45+02:00
Uite raspunsul:

x-suma totala
a cheltuit 2/5 ori x in prima zi
a cheltuit 13 lei in a doua zi
au rama 8 lei.

x-(2x/5 + 13) = 8 
Amplificam pe x si pe 8 cu 5 si numai avem numitor, deci:
5x-2x-65=40
3x=40+65
3x=105
x=105/3
x=35.

A avut 35 lei in total.

1 5 1