Răspunsuri

2014-10-15T10:42:20+03:00
Depinde care silaba din poezie e mai accentuata ... Ritmul poate fi trohaic , iambic sau amfibrahic !
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-15T10:49:25+03:00
Ritmul inseamna succesiunea silabelor accentuate cu a silabelor neaccentuate dintr-un vers. Poate fi trohaic, iambic sau amfibrahic.

Ritm trohaic - Ritmul rezultat din înlănţuirea cuvintelor cu accent pe prima silabă se numeşte trohaic. Astfel, masa-pasă, fată- roată, mare-n-are, carte-parte au ritm trohaic. Proverbul „ Cine are carte, are parte" este în întregime în ritm trohaic.

Ritm iambic - 
Ritmul rezultat din înlănţuirea de cuvinte cu accent pe a doua silabă se numeşte iambic. Cuvintele alai-mălai, balcon - beton, fecior-picior, mândruţ - drăguţ au ritm iambic.

Ritm amfibrahic - 
Ritmul rezultat din înlănţuirea de cuvinte cu trei silabe, dintre care a doua este accentuata, se numeşte ritm amfibrah i c. Cuvinte ca amarnic - făţarnic, fecioară-mioară, grădină-tulpină, Iunetă-covertă au ritm amfibrahic.

P.S: Asta am gasit in caietul meu de limba romana . 
Sper ca te-am ajutat. ^.^
1 5 1