Răspunsuri

2014-10-14T21:53:50+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-14T21:54:54+03:00
Foarte simplu, utilizand formula:

1+2+3+\dots+n=n(n+1):2\\=> 1+2+\dots+2012 = 2012*20131:2 = 2025078

Dar, pentru ca avem -4,-8,-12\dots.-2012, facem urmatorul artificiu de calcul:

-4-8-12-\dots-2012=-4(1+2+3+\dots+503) =\\=-4*503*504:2=507024

Dar, deoarece in suma initiala am folosit +4, pentru a ajunge la -4, vom scadea 8 (logic, nu/).
Asadar, avem:

2025078-2*507024=1011030
Am modificat.
ne dat la amandoi la fel acum depinde ce vrei sa scrii tu
se poate calcula prin Gauss chiar daca apar semne de minus inainte de 4, 8, 2012? nu cumva se desparte in doua sume?
Ai dreptate! Am observat abia acum aparitia acelor semne -. Imediat modific rezolvarea.
Multumesc