Am si eu o intrebare:
la un exercitiu imi spune: argumentati ca poetul foloseste procedeul invocatiei (se refera la poezia "izvorul notii" de Lucian Blaga) si nu prea ma pricep.
si sa fie maxim 3 rinduri PLSS AJUTOR!!!

2

Răspunsuri

2014-10-14T12:06:44+03:00
Nu am ajuns inca la invocatie, dar din cate am citit despre ea, de obicei este prezenta la inceputul poeziei si este partea in care poetul invoca, poarta o discutie cu o entitate sau un lucru pe care il admira, in orice caz, cred ca trebuie sa spui ca cu ajutorul figurilor de stil si asa mai departe el invoca, ce invoca el acolo, pentru a, ce aface el, reusind sa poarte o minunata convorbire cu receptorul sau... sau cam asa ceva.
1 4 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-14T12:09:17+03:00
Invocatia este o formula de adresare catre o persoana absenta sau imaginara, de la care nu se asteapta la un raspuns. In poezia "Izvorul noptii" de Lucian Blaga, aceasta erste introdusa direct in primul vers prin intermediul adjectivului substantival "frumoaso" prin care autorul incepe o confesiune lirica adresata iubitei.