Răspunsuri

2014-10-13T22:23:57+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-13T22:37:31+03:00
Harap-Alb este personajul principal din basmul cult "Poveste lui Harap-Alb ". Deoarece Harap-Alb, protagonistul basmului , lupta din greu pentru a-si redobandi identitattea si face o multime de fapte bune , putem spune ca este un personaj pozitiv. De asemenea Harap-Alb este si un personaj masculin si individual,acesta aparand in basm de unul singur. Este caracterizat in mod direct de catre narator,alte personaje sau prin autocaracterizare dar si in mod indirect prin intermediul faptelor, gandurilor, sentimentelor , comportamentului sau  , prin limbaj si nu in ultimul rand prin relatiile sale cu celelalte personaje. O mare parte din trasaturile personajului sunt date in mod direct , autocaracterizarea fiind una din cele mai utilizate de caracterizare in operele literare. Astfel aflam ca fiul craului nu este o persoana matura , ci una naiva,care nu poate lua o decizie de una singura.Este un om demn , care se rusineaza atunci cand tatal sau spune vorbe umilitoare la adresa lui si a fratilor lui . Este o persoana fara incredere in sine careia nu ii place sa isi asume riscuri .Insa pe parcursul calatoriei da dovada de curaj ,  da dovada ca are o inima buna si de dragoste fata de lumea inconjuratoare . Este o persoana care se ia dupa aparente , crezand ca o fiinta poate fi puternica numai daca are si un aspect satisfacator. Este un personaj generos , sociabil si milos .
2 5 2