Frumoaso,
ţi-s ochii-aşa de negri încât seara
când stau culcat cu capu-n poala ta
îmi pare
că ochii tăi, adânci, sunt izvorul
din care tainic curge noaptea peste văi
şi peste munţi şi peste seşuri
acoperind pământul
c-o mare de-ntuneric.
Aşa-s de negri ochii tăi,
lumina mea.

Extrage , imaginile artistice si figurile de stil. :)

2
Toate imaginile artistice? sau numai cele vizuale ?
toate , gatite in poezie.
gasite* (existente in poezie )

Răspunsuri

2014-10-13T22:02:48+03:00
Ochii asa negrii - imagine vizuala
ochii tai , adanci - personificare

pai ti a scris : personificare! ( ti a dat si exemplu)
Cum sa fie "ochii tai,adanci" personificare?
Personificarea0este figura de stil care atribuie insusiri omenesti unor fiinte,lucruri fenomene...
ce ai spus tu se numeste epitet,Delyaromina21
Da asa este :)) si eu care am zis ca a facut bine , am fost de acord :)))
Noi am învățat că e personificare .
Ati invatat prost ;;)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-13T22:03:09+03:00
Imagini vizuale: ochii-asa de negri, ochii tai adanci,curge tainic,peste vai,si peste munti 
imagini auditive: izvorul curge tainic ,si este epitet personificator ca si fig. de stil
si tot ca figura de stil ai repetitie: asa-s de negrii ochii tai
si restul sunt epitete

figuri de stil?
ti-am spus...de exemplu in opera ta ai ca figuri de stil > personficare,epitet si repetie ai si putina metafora> acoperand pamantul cu-o mare de intuneric....
la celelalte ti-am dat exemplu
A zis .