Salut!
AS VREA SI EU O ARGUMENTARE CA E GEN LIRIC TEXTUL ,,MELANCOLIE'' DE TRAIAN DEMETRESCU VA ROG FRUMOS E URGENT IMI PUNE NOTA !
URGENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DAU 25 DE PUNCTE!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-10-13T20:26:01+03:00
Îți dau toate trăsăturile si planul ca sa te descurci singura si sa înțelegi.
   1.Genul liric cuprinde toate operele in care autorul isi exprima gandurile si sentimentele in mod direct prin intermediul figurilor de stil si a imaginilor artistice .
   2.Este in versuri.
   3.Este prezent eul liric , reprezentat de marcile lexicogramaticale :
a)pronume de persoana I sau a II-a sau adj. pronominale de persoana I sau a II-a
b)verbe de persoana I sau a II-a
c)vocative d)interjectii etc.
   4.Sunt prezente elementele de prozodie(masura , rima , ritm)
5.Modul predominant de expunere este descrierea , cateodata impletita cu monologul liric .        Si acum planul :
   1.In opinia mea , Poezia "X" de Y este o opera lirica intrucat autorul isi exprima gandurile si sentimentele in mod direct prin intermediul eului liric , al figurilor de stil si al imaginilor artistice.
   2.In primul rand/Pe de o parte , se observa prezenta eului liric , evidentiat prin marcile lui lexicogramaticale : (dai exemple din text) . De asemenea , sunt prezente imaginile artistice : (dai exemple din text) si figurile de stil : (dai exemple din text).
   3.In al doilea rand/Pe de alta parte , sunt prezente elementele de prozodie : (dai exemple) . La fel , modul dominant de expunere este descrierea , impletita cu monologul liric .
   4. In concluzie , prin toate argumentele aduse mai inainte , am demonstrat ca poezia "X" de Y este o opera lirica.

24 4 24
logic dar acum na vreau sa iasa mai wow penreu ca stau prost la romana si na ... =))
Comentariul a fost şters
Nopate Buna si inca o dat iti Multumesc! =))
Comentariul a fost şters
=)))))
2014-10-13T20:40:22+03:00

genul liric reuneste operele scrise de obicei in versuri in care sunt transmise in mod direct idei trairi si sentimente intr-un mod limbaj artistic care favorizeaza sensurile figurative ale cuvintelor .poetul prezinta lumea intr-o viziune unica personala subiectiva filtrata prin prisma personalitatii sale originale. Titlul decodifica mesajul poetic ,alcatuit dintr-un substantiv ce sugereaza starea interioara a poetului aceea de tristere .  eul liric se indentifica in text prin marci specifice cum ar fii persoana intai sau a doua a pronumelor a verbelor  si a adjectivelor si prin invocatii interogatii si exclamatii retorice.

Apoi spui tema poeziei care probabil este aceea de melancolie cauzata de ...

apoi comentezi pe scurt strofele cu cateva sintagme

spui structura poeziei adica din cate strofe e alcatuita ,daca sunt catrene adica stofe su 4 versuri rima ritm masura versurilor mijloace de expresivitate adica imaginile artistice redate stilistic prin figuri de stil .

si inchei prin a spune ca poezia data apartine genului liric deoarece intruneste toate trasaturile specifice genului liric prezentate mai sus .

a si nui uita ca modul specific genului liric este descrierea

5 3 5