O Barca aflta pe suprafata unui lac este lovita periodic de valuri,astfel ca in 20 s au avut loc 10 lovituri.Distanta dintre crestere a doua valuri vecine este egala cu 1 m.Sa se afle
a)Fregventa oscilatiilor ddin unda
b)Viteza de propagare a undelor
c)Fregventa loviturilor in cazul miscarii barcii inpotriva valurilor cuviteza de 9 km\ h

2

Răspunsuri

2014-10-13T07:14:04+03:00
Pai eu nuti pot scrie aici aceasta problema dar daca te ajuta cu ceva inainte sa scrii problema cea mai importanta este schema te uiti dupa in ce se masoara marimile date de ex 20s -timpul     10 lovituri asta este egala nu nr oscilatiiilor  iar tu trbuie sa afli lungiea de unda.
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-13T08:37:00+03:00
A)
Frecventa (nu fregventa!) e data de:
niu=n/t=10/20=0,5 Hz
b)
T=1/niu=1/0,5=2 secunde
Lambda=V*T
V=lambda/T=1/2=0,5m/s
c)
9km/h=2,5m/s viteza barcii pe apa statatoare.
viteza relativa barca-val este Vr=Vbarca +Vval
lambda=Vr*/f de unde f, frecventa noua este f=lV/lambdar=(0,5+2,5)/1=3Hz
Succes!
3 4 3