Răspunsuri

2014-02-23T15:17:34+02:00
Hey nu ştiu cât de mult o să te ajute răspunsul meu însă o să încerc. Eu sunt a opta iar în primul semestru primul capitol pe care l-am studiat la istorie au fost Geto-Dacii. Proful meu de istorie este şi directorul şcolii şi îşi cunoaşte extrem de bine materia. Faza este că unul dintre lucrurile pe care l-am scris în caiet a fost acesta:
-,,Geto-dacii ocupau un vast teritoriu cuprins între:
   Nord: Carpaţii păduroşi
   Vest: Dunărea Panonică
    Sud: Munţii Balcanici
    Est: Gurile Bugului
Sper că te-am ajutat! :)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-23T15:25:13+02:00
Acum 3000 de ani in urma,in sona muntiloe Carpati si a Peninsulei Balcanice, au venit o noua populatie,a indo-europenilor.(populatie venita din Asia Centrala ,care a migrat catre V.
Din amestecul populatiei autoctone si a noilor veniti a rezultat poporul trac. Tracii erau impartiti in mai multe triburi.Importanti erau odrizii si maesii.Dar ce mai importanti dintre acestia areau geto-daci.
Acestia aveau vecini in Est= scitii
Nord-Est= germanii si celtii,
Sud=Ilirii  si grecii.
  Nord: Carpaţii păduroşi
   Vest: Dunărea Panonică
    Sud: Munţii Balcanici
    Est: Gurile Bugului

Decii si getii erau acelasi popor numai ca erau denumiti diferit de catre izvoarele istorice,geti erau numiti de catre greci,iar daci de catre romanii.Erau o civilizatie a epocii fierului.Erau organizati in triburi si uniuni de triburi
Se afau in Moldova si Muntenia
Primul rege=Dromihetes al getilor
Organizarea sociala-aristrocrati(tarabostes)
Din randul acestora se alegeau regii si preotii.
Locuiau in cetati numite DAVE!
Religie=zeul cel mai important era Zalmozis
Primele stiri le avem d ela hERODOT=eXPEDITIA LUI dARIUS CONTRA SCITILOR. tUCIDIDE=Ptolemeu al lui Lagos, in relatarile lui Strabon si Arrian
Expditia lui Alexandru Macedon in zona Dobrogei
Aveau legaturi cu scitii,persanii,macedonenii,grecii si romani
Sper ca te-am ajutat,scuze de intarzierea ,dar e mai greu sa scrii ata!