Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-02-23T11:47:54+02:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
X+20/100x=y
y+10/100y=264

y+1/10y=264
11y=2640
y=2640:11=240

x+1/5x=240
6x=1200
x=200
bafta
Multumesc mult...Maine am test si nu stiam cum sa-l fac..si merci inca o data..:D
mult succes
Ms..:*
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-23T11:57:23+02:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
X-pretul initial

Prima marire:
x+20x/100=pret
x+x/5=pret_dupa_prima_marire

A doua marire

pret_dupa_prima_marire+(10*pret_dupa_prima_marire)/100=264
pret_dupa_prima_marire+pret_dupa_prima_marire/10=264

amplificam cu 10 pt a avea ac. numitor

10 *pret_dupa_prima_marire+pret_dupa_prima_marire=2640
11 *pret_dupa_prima_marire=2640
pret_dupa_prima_marire=2640/11
pret_dupa_prima_marire=240

inlocuim sus

x+x/5=240. Amplificam cu 5
5x+x=1200
6x=1200
x=1200:6
x=200 lei
pare complicat, dar e doar o denumire mai lunga ca sa intelegi mai bine:D
Multumesc mult....Am maine problema aceasta la test si nu o stiam cum sa o fac...merci din suflet..:D