Răspunsuri

2014-10-11T13:56:42+03:00
Este pastel deoarece poetul isi exprima direct sentimentele printr-un tablou in care se zugraveste un anotimp,un colt de natura,un moment al zilei,un aspect din viata micilor vietuitoare.
Trasaturile pastelului:
1)Sunt prezentate trasaturi caracteristice ale unui anotimp oarecare.
2)Sunt exprimate prin tabloul exprimat sentimentele poetului/
3)Se folosesc figuri de stil specifice descrierii:epitetul dublu,triplu,metaforic,cromatic...comparatia,repetitia...
4)Modul de expunere este descrierea.
Sper ca te-am ajutat!!!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-11T13:58:18+03:00

 Cuvintele sau grupurile de cuvinte care indică momentul zilei sugerat în text sunt „din asfinţit” şi „răsfrângeri roşii de amurg”. Versurile care conţin epitete sunt „… se sfarmă-n licăriri mărunte”, „Şi-n Dunărea umbrită curg” şi „răsfrângeri roşii de amurg”. Rima versurilor este încrucişată. Pe luciul apei răsfrângerile galben-roşiatice ale amurgului amintesc de forma şi culoarea cojilor de portocale. Poetul surprinde prin imagini vizuale şi auditive un element din natură. Îşi dezvăluie cu discreţie sentimentele, apelând la cuvinte şi expresii cu sens figurat.