Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-10-11T11:30:20+03:00

politeista adica c rede in mai multi zei ex zamolxe
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-11T11:35:02+03:00

Organizarea financiara Era condusa de un procurator financiar care-si avea sediul in capitala unde erau centralizate toate veniturile si impozitele provinciei.Procuratorul financiar era subordonat legatului imperial fiind recrutat dintre membrii ordinului ecvestru. Avea in subordine un intreg aparat fiscal compus din fuctionari si slujbasi.Dupa reorganizari successive aceeasi situatie s-a mentinut in Dacia Superior si Apulensis iar atunci cand locul guvernatorului consular al Daciei Apulensis era vacant conducerea celor 3 Dacii era asigurata de procuratorul financiar al Daciei Apulensis.  In Dacia Inferior, in Dacia Porolisensis si in Dacia Malvensis atributiile financiare reveneau procuratorilor presidiali care conduceau provinciile respective. Dupa mutarea legiunii a V-a in Dacia Porolisensis competenta financiara i-a revenit unui procurator financiar subordonat comandantului legiunii. Impozitele erau stabilite in urma unor recesaminte efectuate din 5 in 5 ani de magistrati speciali numiti duumviri quinquenalis . Impozitele erau de 2 tipuri  - directe (tributa) - indirecte (vectigalia)   Impozitele directe purtau asupra solului, tributum soli, si aspupra persoanelor, tributum capitis Impozitele indirecte erau de 5% pe mosteniri si eliberari de sclavi, 4% pe vanzarile de sclavi, 1 % pe vanzarile de marfuri si 2.5% pe circulatia marfurilor si a persoanelor. Au fost organizate oficii vamale cu functionari specializati care colectau aceste impozite.
Organizarea armatei   In Dacia au mai ramas cativa ani dupa cucerire leguinile care au participat la razboaiele de cucerire, dupa care ele au fost tarnsformate in alte provincii. Legiunea care a stationat in Dacia de la cucerire si pana la retragerea aureliana este legiunea a XIII-a Germina. Ulterior a fost deplasata in Dacia Porolosensis legiunea a V-a Macedonica. In afara de legini in Dacia au mai stationat si trupe auxiliare, cohorte si ale, precum si detasamente militare numite numeri, si trupe neregulate. Sistemul de aparare era format din valuri de pamant, castre si castele.

2 5 2