Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-11T01:03:38+03:00
Cu semnul "*" notez inmultirea, iar cu semnul "*" notez linia de fractie.

Mase molare: pentru O2 este 2*16 = 32(g/mol) = 32(kg/kmol); pentru O3 este 3*16 = 48(g/mol) = 48(kg/kmol).


Ecuatia reactiei chimice este :

2O3  --->  3O2

Daca din 2*48 kg O3 rezulta 3*1 kmoli O2
Atunci din 1000 kg O3 vor rezulta a kmoli O2

a = 1000*3/(2*48) = 3000/96 = 31,25(kmoli O2) = 31250(moli O2).


Stim ca intr-un mol de molecule se gasesc un numar de molecule egal cu numarul lui Avogadro, adica 6,023*10 la puterea 23 molecule.

Daca in 1 mol O2 se gasesc 6,023*10 la puterea 23 molecule O2
Atunci in 31250 moli O2 se vor gasi x molecule O2

x = 31250*6,023*10 la puterea 23/1 = 188218,75*10 la puterea 23(molecule O2) = 1,8821875*10 la puterea 28(molecule O2).


Daca 1 mol de O2 corespunde la 32 g O2
Atunci 31250 moli O2 vor corespunde la y g O2

y = 31250*32/1 = 1000000(g O2) = 1000(kg O2)  =  1(tona O2).


Presupunem ca volumul de O2 este masurat in conditii normale c.n., adica la 0 grade celsius si 1 atm.

In c.n. volumul unui mol de gaz este 22,4 litri.

Deci putem scrie:

Daca 1 mol O2 corespunde la 22,4 l O2
Atunci 31250 moli O2 vor corespunde la V l O2

V = 31250*22,4/1 = 700000(l O2) = 700(metri cubi O2).


Ai scris ca notezi si inmultirea si fractia cu "*"
Scuze , eram obosit. Precizez clar: linia de fractie o notez cu semnul "/", iar inmultirea cu semnul "*". Asta ca sa nu fie vreo confuzie. Multumesc ca mi-ai atras atentia. Obosit cum eram, nu observasem eroarea. Dar cred ca rezolvarea se intelesese. Scuze inca o data !
2014-10-11T09:12:37+03:00
Salut!
Masa moară: Cum numărul de masă A al oxigenului este 16, înmulţim A cu indicele său, adică O₂=2·16=32 g/mol
Aceiași ecuație o vom face și pentru O₃ ⇒ 3·16 = 48 g/mol

2O₃ ⇒ 3O₂ este ecuația reacției chimice
Deci, 2·48 ⇒ 3·32 , atunci 96⇒96
Valorile cerute sunt în kg, deci transformăm totul din g/mol în kg/kmol.
Dacă din 96 kg O₃ obținem 3 kmoli de O₂ 
Atunci din 1000kg O₃, obținem x kmoli de O₂
x- numărul de kmoli 

x=  \frac{1000ori3}{2ori48}  =  \frac{3000}{96}  = 31,25 kmoli de O₂ = 31250 moli
Cât despre volum, acesta se îl vom calcula făcând unele presupuneri. Vor fi 0°(grade Celsius) și 1 atm (o atmosferă).
Astfel, volumul unui mol de gaz este 22,4 l, conform tabelului general.
Repetăm ecuația de mai sus, și...
Dacă 1 mol O₂ este egal cu 22,4 l O₂
Atunci 31250 moli vor fi egali cu y
y- numărul necunoscut
y= \frac{31250 ori 22,4 }{1} = 700000 l O₂, sau 700m³ O₂

Mult succes!
1 5 1