Răspunsuri

2014-10-10T23:02:51+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Opera lirica este op in care eul liric isi expr in mod direct gandurile,sentim,trairile prin intermediul figurilor de stil si al imag artistice. Eul liric este reprez de marcile lexicogramatice la pers intai(" -mi","ma"),la pers a doua("ta","te"). Figurile de stil:personificare:(" toamna acopera inima"),imag vizuala("a venit toamna),epitet("ochi strain","frunza de pelin"). Mosul de ezpunere fol e descrierea. Avand toate aceste argumente opera "Emotie de toamna" de Nichita Stanescu apartine genului litix,specia pastel.
202 3 202
Dupa fiecare punct vine alineat
Ok, mersi
figuri de stil ???
Mersi Isabeautygirl :)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-11T01:05:31+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Creatia "Emotie de toamna", de Nichita Stanescu este o opera lirica, deoarece autorul isi transmite, in mod direct, ganduri, atitudini, trairi, prin intermediul unui limbaj artistic ce favorizeaza sensurile figurate ale cuvintelor.
Poetul prezinta lumea exterioara si interioara intr-o viziune unica, personala, subiectiva, filtrata prin prisma personalitatii sale originale.
Eul liric isi face simtita prezenta, in textul dat, prin marci specifice: forme verbale si pronominale de persoanele I si a II-a, singular si plural ("acopera-mi", "ma tem", "n-am sa te mai vad", "ma apropii" etc.).
Poezia abordeaza tema iubirii, eul liric isi exprima teama profunda pentru o iubire pe cale de a se sfarsi, starea de amaraciune fiind provocata de o dragoste aflata in pragul destramarii.
Prin descrierea artistica imbinata cu monologul liric, se prezinta impresiile si trairile poetului, transpus in ipostaza indragostitului, care percepe toamna ca o emotie ce nu se refera la anotimp, ci la starea sa de deprimare provocata de o iubire care a trecut odata cu scurgerea timpului.
Structura poeziei este data de cele 2 strofe inegale ca marime si care corespund unor secvente lirice ce surprind deopotriva teama eului liric fata de suferinta iminenta si iluzia iubirii reprezentata de metafora "umbra unui  copac".
Viziunea unica, personala si subiectiva se contureaza, in textul dat, printr-un limbaj artistic bogat in figuri de stil si imagini artistice. Astfel, amaraciunea care-l va cuprinde este sugerata prin metafora "frunza de pelin", ce va inchide in el, definitiv, speranta iubirii ("o sa se-nchida cu-o frunza de pelin").
Prin exprimarea directa a sentimentelor, prin realizarea unui impresionant "tablou al iubirii", in care imaginile artistice si figurile de stil creeaza stari afective puternice, prin caracterul descriptiv specific, creatia "Emotie de toamna", de Nichita Stanescu are toate notele definitorii ale unei opere lirice.
521 4 521
pentru putin :*
HAY . mersi de comentariu dar ai scris nimic de titlu :) oricum foarte bun mersi :)
Hey*
nu trebuie neaparat vorbit de titlu cand faci o demonstratie pt. genul liric.. nu e o regula
multumesc :*