Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-10T17:28:27+03:00
Nu e deloc greu. Uite aici:
   Stând pe bancă, îl văd pe Mihai venind spre mine într-un suflet (rapid).
   - Andrei, Ionuț și Cosmin iar s-au luat la harță (s-au certat). Le-am zis să-și bage mințile în cap (să se cumințească), dar nu m-au ascultat. Am dat de veste și profesoarei (am anunțat).
   - Cum așa? Amândoi par băieți de treabă (cumsecade).
   - Păi, Ionuț l-a bătut la cap (l-a supărat) pe Cosmin, și el cu nebăgare de seamă (neatenție) continua să-și repete lecția. Atunci Ionuț s-a aprins (a izbucnit de nervi) și l-a luat peste picior (l-a batjocorit), după care și-a luat tălpășița (a fugit). Atunci Cosmin i-a venit de hac (a luat atitudine) și l-a lovit. 
   - Îmi pare rău (regret) pentru ei, sper să-și revină la cap (să redevină prieteni).

Îl poți folosi pe post de exemplu, să înțelegi ce vrea să spună cerința, sau îl poți extinde. Sunt atâtea locuțiuni pe care le-ai putea folosi...
Mult succes! 
4 5 4
2014-10-10T20:22:31+03:00
 .. ce titlu sa ii pun   . .. Neascultarea costa
Maria a luat teapa.Ea s-a dus la magazin si se dadea ceasul mortii ca sa gaseasca ce i-a spus mama sa cumpere.Fata si-a luat campii si se duse la mama acasa.Mama ii spune fetei sa se intoarca la magazin si sa-si tina minte ce trebuia sa cumpere.
Fetitei ii parea rau pentru ca nu a aascultat-o pe mama ei,ea gandindu-se la petrecerea prietenei ei era prea ocupata.
Mama isi aduce aminte ca asta seara are o intalnire de afacere cu un coleg de la munca,iar sora mai mica a Mariei nu avea cu cine sa stea.
Cand Maria auzii mai ca izbucnii in plans.Aceasta si-a sunat prietena si i-a spus ca nu poate veni la petrecere din cauza ca sora ei mai mica nu avea cu cine sta. 
Elena,prietena sa i-a spus sa deschida usa caci avea o surpriza pentru ea.
Daca Maria nu se putea duce la petrecere,a venit petrecerea la ea.

Iar locutiunile verbale sunt:
-a lua teapa = a se pacali
-a se da cu ceasul mortii=a se stradui
a -si lua campii= a pleca
-a tine minte=tinere de minte
-a-i parea rau=a regreta
a isi aduce aminte = a-si aminti
de la.  
4 3 4