Răspunsuri

2014-10-10T09:45:44+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
      Fragmentarea Carpatilor Orientali se produce datorita urmatorilor factori:

- actiunea vantului produce erodari (tociri)
- actiunea soarelui  si inghetului - se produc exfolieri sau fisurari datorate dilatarii rocilor

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-10T11:04:44+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Carpatii Orientali sunt fragmentati de vai, pasuri si trecatori sau depresiuni datorita structurii lor geologice care se observa foarte bine prin paralelism al culmilor sau aliniamentelor muntoase. Se disting astfel trei grupe mari de aliniamente, cu orogeneze disticte (modul de formare, geneza). In vest se desfasoara un aliniament de natura vulcanica (OAs, Gutai, Tibles, Calimani, Gurghiu, HArghita) , pe urma este zona cristalino-mezozoica (Muntii Rodnei, MAramuresului) care are varsta cea mai mare si care este situat central fata de zona vulcanica si cea sedimentara (sau fliș)  (Ceahlau, TArcau). 
In concluzie, fragmentarea Carpatilor Orientali este data de originea formarii rocilor (vulcanica, cristalina sau metamorfica si sedimnetara sau fliș)  si de vasrta pe care o au aceste masive muntoase.

fliș inseamnă in termeni geologici si geografici ”roci sedimentare cutate”
1 5 1