Am nevoie de ajutor, nu ma descurc deloc la geometrie. Aceasta e problema:
Fie O punctul de intersectie a diagonalelor dreptunghiului ABCD.
a) Stiind ca AB =15 dm si BC=0,5 m,calculati perimetrul dreptunghiului.
b) Aflati lungimea diagonalelor AC, stiind ca BD =2m
c) Daca AO=4 cm, calculati AC+BD

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-09T22:47:46+03:00
REBUIE sa fii atent la UNITATILE de masura si sa TRANSFORMI, sa fie toate la fel (sa fie mere cu mere si nu mere cu pere).
AB=1.5m=15 dm=150 cm. BC=0.5m=5dm=50cm. Iti alegi asadar daca vreu sa lucrezi in m(metri), dm (decimetri) sai cm (centrimetri).
a) Perimeturl inseamna suma laturilor (nu pot sa cred ca nu stii asta!!!). Pui mana si le aduni (pe toate cele 4; exista si formula).a) stiind ca AB=15 dm si BC=0,5 m, calculati perimetrul dreptunghiului
b) ar trebui sa stii ca diagonalele sunt egale intre ele. BD este una din ele, si ti-o da. Cealalta... ghici ciuperca... ?
c) inseamnca ca vrei suma diagonaleler. Daca stii una, inmultesti cu 2 si ai suma lor. Iar ca sa o aflii pe una, ar trebui sa stii ca punctul de intersectie O al diagonalelor, le imparte in parti egale. AO este o jumatate dintr-una. Atunci o diagonala este....? Si suma lor (adica doua) este...? Ciuperca, ghici!
2014-10-09T22:52:25+03:00
A) Daca BC=0,5m inseamna ca tot BC=5dm
Perimetrul unui dreptunghi= L+L+l+l, adica AB+AB+BC+BC=40dm
b)diagonalele unui dreptunghi sunt congurente(egale intre ele), deci daca BD=2m, atunci si cealalta diagonala, AC=2m
c)punctul O este mijlocul lui AC. Daca AO=4cm, atunci AC=AO+AO=8cm
diagonalele intre ele sunt egale, atunci AC+BD=AC+AC=16 cm
1 5 1