Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-09T22:18:15+03:00
Orice organism viu este un sistem energetic. Cantitatea de energie primita de la mediu este egala cu cantitatea de energie consumata, plus acumularile. Daca acumularile sunt pozitive atunci acest organism va creste in greutate, daca acestea sunt negative va scadea in greutate. Intr-un organism sanatos este de dorit ca acumularile sa se mentina constante in timp.Asemenea motorului de automobil, care, pentru a functiona are nevoie de carburanti (furnizeaza energie), lubrifianti (protejeaza motorul si asigura ungerea) si apa (asigura racirea) si organismul omului, pentru a functiona are nevoie de sursa de energie (care este asigurata de alimente), de substante de protectie (asigurate de vitamine, saruri minerale, fier, iod, acizi grasi nesaturati, etc.), de substante de racire (apa).         Daca motorul nu poate functiona decat in limita carburantului disponibil, nici omul nu poate munci decat in masura in care dispune de energia chimica furnizata de hrana absorbita. Omul are nevoie nu numai de energie sub forma de alimente, ci si de lichide pentru a mentine bilantul hidric lanivelul normal. Consumul mediu de apa este evaluat la 35g/kg de greutate corporala (sau 2-2,5l/zi).         Apa continuta in alimente sau absorbita sub forma de bautura este eliminata in mod permanent prin rinichi si glandele sudoripare. Ceea ce corpul elimina nu este niciodata apa pura, ci intotdeauna un lichid incarcat cu deseuri (uree, clorura de sodiu si diversi alti metaboliti). Prin transpiratie, pe vreme rece, se evapora 250-1700 g apa. In cazul unei munci fizice dificile, prestata pe vreme uscata si calda, cantitatea de transpiratie poate atinge chiar 10-15 l in 24 ore. Pe aceasta cale, organismul combate de fapt supraincalzirea. Pentru evaporare se consuma o cantitate de caldura de 600 calorii pentru 1 l de sudoare. Daca aceasta caldura ar fi toata furnizata de corpul omenesc, temperatura lui ar cobori cu aproximativ 10°C.Cu toate ca hrana contine o importanta cantitate de lichid (de exemplu, carnea 70-80%; painea 43%, fructele 85%; cartofii 78%; pastele fainoase 14%) aceasta nu este suficienta si trebuie completata, in functie de necesitatile individuale, cu 0,5-1 litru de lichid si chiar cu 1,5-2 litri in anotimpul cald cand pierderile de apa prin transpiratie sunt mai ridicate. Bauturile digestibile, cum sunt ceaiul, cafeaua sau supa, sunt indicate in acest scop.            Un regim alimentar rational cere ca substantele nutritive sa fie alcatuite dintr-o lista variata de alimente, iar rationalizarea regimului alimentar presupune si o justa repartizare pe mese a hranei zilnice.Cunoasterea surselor si consumului de energie in organismul omului a principiilor alimentare, a fenomenelor  fiziologice si a alimentatiei prezinta o mare insemnatate pentru alegerea solutiilor celor mai pertinente.Degradarea moleculelor organice mentine constanta cantitatea de energie necesara corpului uman: aceasta cantitate variaza cu varsta, sexul si efortul depus de individ.
sa se precizeze componentele principale si sa fis mai mica de 10-20 randuri
Dar totusi multumesc
apasa pe butonul Multumeste!
2014-10-10T07:26:56+03:00
Orice organism viu este un sistem energetic. Cantitatea de energie primita de la mediu este egala cu cantitatea de energie consumata, plus acumularile. Daca acumularile sunt pozitive atunci acest organism va creste in greutate, daca acestea sunt negative va scadea in greutate. Intr-un organism sanatos este de dorit ca acumularile sa se mentina constante in timp.Asemenea motorului de automobil, care, pentru a functiona are nevoie de carburanti (furnizeaza energie), lubrifianti (protejeaza motorul si asigura ungerea) si apa (asigura racirea) si organismul omului, pentru a functiona are nevoie de sursa de energie (care este asigurata de alimente), de substante de protectie (asigurate de vitamine, saruri minerale, fier, iod, acizi grasi nesaturati, etc.), de substante de racire (apa).         Daca motorul nu poate functiona decat in limita carburantului disponibil, nici omul nu poate munci decat in masura in care dispune de energia chimica furnizata de hrana absorbita. Omul are nevoie nu numai de energie sub forma de alimente, ci si de lichide pentru a mentine bilantul hidric lanivelul normal. Consumul mediu de apa este evaluat la 35g/kg de greutate corporala (sau 2-2,5l/zi).         Apa continuta in alimente sau absorbita sub forma de bautura este eliminata in mod permanent prin rinichi si glandele sudoripare. Ceea ce corpul elimina nu este niciodata apa pura, ci intotdeauna un lichid incarcat cu deseuri (uree, clorura de sodiu si diversi alti metaboliti). Prin transpiratie, pe vreme rece, se evapora 250-1700 g apa. In cazul unei munci fizice dificile, prestata pe vreme uscata si calda, cantitatea de transpiratie poate atinge chiar 10-15 l in 24 ore. Pe aceasta cale, organismul combate de fapt supraincalzirea. Pentru evaporare se consuma o cantitate de caldura de 600 calorii pentru 1 l de sudoare. Daca aceasta caldura ar fi toata furnizata de corpul omenesc, temperatura lui ar cobori cu aproximativ 10°C.Cu toate ca hrana contine o importanta cantitate de lichid (de exemplu, carnea 70-80%; painea 43%, fructele 85%; cartofii 78%; pastele fainoase 14%) aceasta nu este suficienta si trebuie completata, in functie de necesitatile individuale, cu 0,5-1 litru de lichid si chiar cu 1,5-2 litri in anotimpul cald cand pierderile de apa prin transpiratie sunt mai ridicate. Bauturile digestibile, cum sunt ceaiul, cafeaua sau supa, sunt indicate in acest scop.            Un regim alimentar rational cere ca substantele nutritive sa fie alcatuite dintr-o lista variata de alimente, iar rationalizarea regimului alimentar presupune si o justa repartizare pe mese a hranei zilnice.Cunoasterea surselor si consumului de energie in organismul omului a principiilor alimentare, a fenomenelor  fiziologice si a alimentatiei prezinta o mare insemnatate pentru alegerea solutiilor celor mai pertinente.Degradarea moleculelor organice mentine constanta cantitatea de energie necesara corpului uman: aceasta cantitate variaza cu varsta, sexul si efortul depus de individ.               
1 5 1