Cum fac deosebirea dintre pronumele reflexiv si pronumele personal?Cu exemple. In acest fragment : ,,Iara Budulea era era un om cuminte si intelegea ca dascalul nu are alta treaba decat sa-si bata capul cu co copiii oamenilor" -si este pronume reflexiv in dativ ? Multumesc.

2

Răspunsuri

2014-02-22T15:11:05+02:00
Pronumele personal este :eu,tu ,el ,ea.......iar pronumele reflexiv este:pe sine, sie,siesi...  nu cred ca si este pronume reflexiv
pronumele reflexiv are formele "pe sine , se , s" in Acuzativ si " siesi, sie, isi,si" in Dativ
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-22T15:37:57+02:00
Pronumele reflexive pot fi de forma pronumelor personale: mi , ti, etc. cand persoana verbului pe langa care stau este aceeasi cu persoana lor( pronumelor) 
In exemplul tau : Sa-si bata capul, si este pronume reflexiv deoarece are aceeasi persoana cu cea a verbului

11 4 11