Răspunsuri

2014-10-09T17:30:58+03:00
Gura de metrou, gura de canal, gura de aer, gura-de-lup sunt sensuri conotative.
Gura ta cu care mananci si vorbesti este sens denotativ.
Mulțumesc ! :*
conotativ inseamna "figurat".De unde pana unde "gura de metrou" este cu sens figurat
se numeste sens propriu secundar
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-09T17:31:25+03:00
A deschis gura sa spuna ceva 
S-a oprit pe gura vaii.
Se uita pe gura camasii
A luat doar o gura de apa

Cavitate din partea anterioară și inferioară a capului omului și animalelor. – 2. Îmbucătură, înghițitură. – 3. Deschizătură prin care (se) intră sau (se) iese (ceva). – 4. Strîmtoare, chei, pas. – 5. Gaură, orificiu. – 6. Gît, gîtlej. – 7. Deschizătură, ochi. – 8. Margine, mal, vad. – 9. Decolteu, răscroială. – 10. Parte a unui rîu, fluviu pe care acesta își varsă apele. – 11. La războiul de țesut, parte de început a pînzei. – 12. Lamă, tăiș, buză.
Mulțumesc mult !