Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-02-22T11:41:55+02:00
Prin trafic de persoane se înţelege recrutarea, transportarea, transferarea, cazarea sau primirea unei persoane, prin ameninţare, violenţă sau prin alte forme de constrângere, prin răpire, fraudă ori înşelăciune, abuz de autoritate sau profitând de imposibilitatea acelei persoane de a se apăra sau de a-şi exprima voinţa, ori prin oferirea, darea, acceptarea sau primirea de bani ori de alte foloase pentru obţinerea consimţământului persoanei care are autoritate asupra altei persoane, în scopul exploatării acestei persoane (Legea nr.678/2001 privind prevenirea şi combaterea traficului de persoane).



Prin abuz asupra copilului se înţelege orice acţiune voluntară a unei persoane care se află într-o relaţie de răspundere, încredere sau de autoritate faţă de acesta, prin care este periclitată viaţa, dezvoltarea fizică, mentală, spirituală, morală sau socială, integritatea corporală, sănătatea fizică sau psihică a copilului (Legea nr.272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului).





Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-22T12:41:55+02:00
Presupunând că ești cls. a treaia sau a patra, o să-ți spun ca să înțelegi.
1. Să fii abuzat/ă. Adică de genul că te bat părinții acasă sau așa ceva.
2. Să nu ai dreptul la recreere, odihnă, etc.
3. Să fii pus/ă să muncești.
4. Să fii pus/ă să cerșești.
Ți-am dat mai multe exemple, să alegi.