Vreau si eu rezolvarea aceste problemei : intr-un triunghi dreptunghic, lungimea inaltimii corespunzatoare ipotenuzei este de 10 cm, iar lungimea proiectiei unei catete pe ipotenuza este de 5 cm. rezolvati triunghiul dreptunghic.

multumesc!

2
cum adică să- rezolvăm?
sa o rezolvati daca o stiti si poate imi puteti explica
păi trebuie să afli înăltimea ipotenuza. Ce îţi cere exerciţiul?
acela este tot enuntul problemei

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-22T11:15:51+02:00
Faci un triunghi dreptunghic.. Apoi il numerotezi cu A B si C .. A sa fie unghiul drept. Stii ca inaltimea este = 10 si proiectia cu 5 . Ai acolo un triunghi dreptunghic ASB , S fiind unghiul drept . Aplici teorema lui pitagora: AB patrat = 25+100=125. AB = 5 radical din 5.

Aplici o alta formula in triunghiul ABC : 10 patrat = 5 x SC => SC= 20.
Acum iarasi teorema lui pitagora in triunghiul ABC : AC patrat= 25 patrat - 5 radical din 5 totul la patrat . => AC patrat = 625-125=500 => AC= 10 radical din 5.
1 5 1
2014-02-22T14:57:06+02:00
Vezi atasamentul pe care ti l-am trimis. Sper ca este explicit. Spor la lucru!
Prof De Mate 
1 5 1