S1=15+16+17........+70= S2=317+318...+400= S3=1+2+3.....+512 Va rog ptr clasa a 5a si explicati-mi si mie sa inteleg VA MULTUMESC!!!!!!!!!111

2
Nu da-ti raspunsuri aiurea ca RAPORTEZ si va ia punctele moderatorii

Răspunsuri

2014-10-09T10:47:15+03:00
S1=15+16+17........+70=15+(15+1*1)+(15+1*2)+...+(15+1*55)=15+15+15+..+15(de 55 d e ori)+15(1+2+3+..+55)=15*55+15*(55*56:2)=15*55+15*55*28=15*55(1+28)=15*55*29=23925
am folosit formula sirului lui gauss 1+2+3++...+++n-n*(n+1):2


S2=317+318...+400=317+(317+1*1)+...+(317+1*3)=317+317+317(de 3 ori)+317(1+2+3)=317*3+317*6=317*9=2853

S3=1+2+3.....+512=
512*513:2=131328


1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-09T13:27:33+03:00
Incep cu S3 care se rezolva cu o formula pe care este bine sa o inveti, se aplica in foarte multe exercitii
S=1+2+....+n=n(n+1)/2   (suma lui Gauss)
Aplicand obtin
S3= 512*(512+1)/2=512*513/2=256*513=131.328
Pentru S1 si S2 aplici o formula pe care o folosesti atunci cand ai de adunat numere consecutive. Este bine sa o inveti, o folosesti des.
S=(a1+an)*n/2 unde a1 este primul termen, an este ultimul termen si n este  numarul de termeni 
n il calculezi cu formula:
n = an - a1 + 1
Aplicand obtin
S2=(317+400)*(400-317+1)/2=717*84/2=717*42=30.114
S1=(15+70)*(70-15+1)/2=85*56/2=85*28=2.380


Multumesc, acum am inteles si eu cu adevarat !!!!!!!!!!!!1
Cu placere! :)) Ma bucur ca ai inteles