Cine pote sa ma ajute la prima evaluare din manualul de clasa a sasea
varianta2
1)completati cu o cifra astfel icit numarul obtinut sa fie divizibil cu 3 1_625
2adevarat sau fals 5 la puterea a 3>decit 3 la puterea a 5 ?
3)un ceas ramine in urma cu 5 minutesi 18 secunde,aratind ora 13:53:44. Ce ora ora este in ralitate?
4)aflati c.m.m.c.c. al numerelor 12si 15
5)un fiermier creste porumbei si purcei:
in total 51 capete si 132 piciare aflati citi porumbei si citi purcei are fiermierul.
a)rezolvati problema printro metoda artimetica
b)rezolvati problema prin ecuatie

2
la intrebarea a 3 este ora 13 48 secunde si 26 secunde

Răspunsuri

2014-10-08T22:42:00+03:00
la intrebarea a 3 este ora 13 si 48 minute si 26 secunde

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-08T22:49:24+03:00
1) un nr este divizibil cu 3 daca suma cifrelor adunate este divizibil cu 3
nr,divizibile cu 3 sunt:11625, 14625, 17625
pt.ca 1+1+6+2+5=15 div.cu 3
         1+4+6+2+5=18 div.cu 3
          1+7+6+2+5=21 div.cu 3
2) ^-putere
5³>3^5  Fals
3)un ceas ramine in urma cu 5 minutesi 18  secunde,aratind ora 13:53:44. Ce ora ora este in ralitate?
13:59:02
4)aflati c.m.m.c.c. al numerelor 12si 15
12=2²·3
15=5·3
[12,15]=2²·3·5=60
5)un fiermier creste porumbei si purcei:
in total 51 capete si 132 piciare aflati citi porumbei si citi purcei are fiermierul.
x-porumbei
y-porci
{x+y=51              (-2)⇒     {-2x-2y=-102
{2x+4y=132                      {2x+4y=132    ⇒(-2x+2x)+(4y-2y)=132-102
2y=30
y=30/2
y=15 porci
x=51-y
x=51-15
x=36 porumbei
3 5 3