In poiana din lunca Paraului Rece se adunasera lacuste mici si mari,in total 33.Dubland numarul lacustelor mici,trpland numarul lacustelor mari si efectuand apoi suma rezultatelor ,obtinem 87. Cu cat este mai mare numarul lacustelor mari decat numarul lacustelor mici.Cate ar mai trebui sa vina de fiecare pentru a fi cate 50?

2

Răspunsuri

2014-02-21T19:29:08+02:00
A=lacuste mici
b=lacuste mari
a+b=30
2a+3b=87
a=30-b
2(30-b) +3b=87
60-2b +3b=87
b=87-60=27
a=30-b=3
Numarul lacustelor mari este mai mare decat al lacustelor mici cu 24.
Pt a fi 50 mici ar trebui sa mai vina 47, iar pt cele mari 23.
1 1 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-21T20:11:22+02:00
M+M=33 , 2m+3M=87, m=33-M, 2*(33-M)+3M=87, M=87-66=21,m=33-21=12,
M-m=21-12=9(cu 9 este mai mare nr.lacustelor mari decat nr lacustelor mici)
Ca sa fie cate 50 de fiecare ar trebui sa mai vina 50-21=29 lacuste mari, 50-12=38 lacuste mici
m-lacuste mici, M-lacuste mari 
1 5 1