Răspunsuri

2014-10-08T21:51:18+03:00
Alexandru Lăpușneanul a fost un domn al Moldovei care a domnit între septembrie 1552 - 18 noiembrie 1561 șioctombrie 1564 - 9 martie 1568. Figura sa a fost popularizată de scriitorul Costache Negruzzi, care l-a imortalizat în nuvela Alexandru Lăpușneanu, atribuindu-i celebrele fraze „De mă voiu scula, pre mulți am să popesc și eu...” și „Dacă voi nu mă vreți, eu vă vreau...",informatii generale!
12 3 12
nu, alexandru lapusnenul de costache negruzzi
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-08T21:59:29+03:00
Alexandru Lapusneanul , scrisa de Costache Negruzzi, este o opera epica. Personajul principal, voievodul Lapusneanu , este un personaj, fiind caracterizat in mod indirect , prin intermediul faptelor si spuselor sale, el fiin un domn al Moldovei sadic, tiranic si cinic. Atunci cand e rugat de sotia sa sa nu mai omoare boierii, la spusele unei muieri, ,, Ai sa dai sama, doamna.. ,, , acesta fiind si titlul capitolului al doilea, domnul Alexandru ii promite sotiei sale, domnita Ruxandra, un leac de frica, iar acel leac consta in pacalirea boierilor, si taierea a 47 de capete, dar poporul vrind capul lui Motoc, acest boier moare ucis de multime. Lapusneanu, ce e drept avea si ceva costiinta, fiindca atunci cand a tinut o prelegere in biserica, avea si o parere de rau, dar era si crud, deoarece, cand s-a trezit deja din boala, si si-a dat seama ca nu mai era voievod, a vrut sa il vada pe fiul lui, actualul voievod, pentru a il ucide. Deci Lapusneanu era un voievod cinic, crud, hain, fara scrupule, sadic, si demonic considerat de multa lume, iar opera Alexandru Lapusneanul este prima nuvela istorica.
41 4 41