Răspunsuri

2014-02-21T09:57:41+02:00
Atomii din grupele  I- IV este dat de numarul grupei(valenta) iar grupele V-VII se scade din numarul grupei 8
3 3 3
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-21T10:03:59+02:00
Te uiti la sistemul periodic si ei spre exemplu bor are valenta 3 valenta este notata cu cifre romane poftim si definitia valentei : capacitatea de combinare a unui element chimic cu atomi unui alt element chimic se numeste valenta. acesta se stabileste in functie de valenta hidrogenului si a oxigenului  care sunt considerati unitati de valenta  . valenta elementelor din primele grupe se stabileste astfel:
1.  de la grupa I A pana la IV A principale valenta este data de nr grupei . 
2.  pentru grupa V-IV A principala valenta conform formei 8- nr grupei 
3elementele chimice din grupa V pot avea dubla valenta determinata fie de nr grupei fie conform formulei 8-nr grupei 
elementele din grupele secundare pot avea urmatoarele valente:
Cr III
Mn II
Fe II; III
 ne II;III
Cu I;II 
Ln II
andrea am luat nota 10 mersii mult
Cu placere !!! : )