Răspunsuri

2014-02-21T09:07:26+02:00
Iterpreteaza metaforele si cam asta este argumentarea . :D
2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-21T12:40:35+02:00
"Excelsior" este structurată în 5 catrene cu rimă adbc , conferind liricului o muzicalitate aparte. Visarea şi contemplarea asupra luminii ce ne aduce simbolic cunoaşterea sunt caracteristice "poetului nopților". Epitetele cromatice "albastre", "aurii" oferă tabloului nocturn un mister specific romantismului. Desi, Al. Macedonski este primul poet român simbolist, poezia nu se desprinde de aura romantică în care contrastele luminå argintie -si întunericul albastru contrastează cu misterele Universului. Frumusețea cerului împânzit de stele este imaginat metaforic cu 'flori scânteietoare. Destinul necunoscut e comparat cu un balaur ce pierde lupta în fată lui Dzeu.
10 3 10
care îi salvează pe credincioşi. Poezia are o tonalitate mistică religioasă spre final, aceste elemente fiind caracteristice simbolismului.
Cp!