Explica utilizarea cratimei in secventa O lume-ntreaga le-nvata. (poezia este de Ion Minulescu, Unui cantaret)

2
cade litera Î care a fost inlocuita de cratima
da
cratima are rol de a elida vocala sub aspect stilistic, cratima ofera rapiditate
elidarea vocalei Î pentru evitarea hiatului , conservarea ritmului si masurii versurilor si ajuta la rostirea impreuna a 2 parti de vorbire diferite

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-07T20:48:51+03:00
Arata pronuntarea impreuna a doua cuvinte si caderea vocalei:)
2014-10-07T20:51:25+03:00
Cratima inlocuieste vocala î si marcheaza rostirea intr-o singura silaba a doua silabe diferite si contribuie la pastrarea masurii si a muzicalitatii textului
1 5 1