Am si eu doua probleme de rezolvat prin metoda figurativa.Va rog frumos!
Problema nr.1:Suma a3 numere este 246.Al doilea numar este de doua ori mai mare decat primul si cu36 mai mic decat al 3-lea.Care sunt numerele?

Problema nr.2.:Doi frati ,Alin si Radu ,au colectionat impreuna 135 de dischete cu jocuri.Cate dischete a colectionat fiecare,daca o treime din numarul dischetelor lui Radu este cat jumatate din numarul dischetelor lui Alin?

2
cum metoda figurativa?
cu reprezentare grafica
scz dar sunt aproape de liceu si .....stii uh

Răspunsuri

2014-02-20T17:44:00+02:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
/---------/                            (prima problema)
/--------/--------/
/-------/--------/36/
246-36=210
210:5=42 primul numar
42×2=84 al doilea numar
84+36=120 al treilea numar

/------/------/                             (a doua problema)
/-----/-----/-----/
135:5=27 un segment
27×2=54 dischetele  lui alin
27×3=81 dischetele lui radu
3 5 3
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-20T17:46:49+02:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
I   I----------I
II   I----------I----------I
III   I----------I----------I--36--I


observam ca avem 5 parti egale cu primul numar plus 36=246
notam o parte =a
5a+36=246 => 5a=210
a=210:5=42 primul nr
2*42=84 al doilea numar
2*42+36=84+36=120 al treilea nr


I_____I______I_____I
I_____I______I

observam ca avem 5 prti egale cu jumatate din numarul dischetelor lui Alin
notam 
jumatate din numarul dischetelor lui Alin cu  a
5a=135 => a=27 jumatate din numarul dischetelor lui Alin
27*2=54  numarul dischetelor lui Alin
27*3=81  numarul dischetelor lui Radu





4 4 4