Răspunsuri

2014-10-06T20:56:44+03:00
1) Masa unui corp este acea caracteristica fizica ce este caracterizata de khg ca unitate standard de masura . 

Exemplu    : o persoana cu masa de 50 kg


2) Greutatea este o marime fizica redata de urmatoarea formula G=m*g  - ea se masoara in Newtown  (N).

G- greutatea
m-masa
g-acceleratia gravitationala  ; are valoarea de 9,8 kg/N (kilograme pe newton) dar ea se ia in majotiatea cazurilor aproximativ 10 Kg/ N.

Daca ca punctul 1) am spus ca masa unei persoane este de 50 kg spre exemplu, la 2) sa calculam greutatea , ea fiind egala cu G=m*g ⇒ G=50kg * 10kg/N⇒ G=500 N (newtoni).



De multe ori se specifica greutatea unei persoane si se spune in kg, dar este gresit, dar acesta este liumbajul des utilizat, dar nu uita ca greutatea se masoara in Newtoni nu in kilograme :) 









Ai scris "g-acceleratia gravitationala ; are valoarea de 9,8 kg/N (kilograme pe newton) ". In ce sa masoara acceleratia? In m/secunda la patrat. Deci aici g este altceva nu acceleratia gravitationala! Stii ce?
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-06T21:30:09+03:00
Masa unui corp este o masura a inertiei corpului.Masa si inertia sunt direct proportionale. Se  masoara in kg si se determina cu balanta. Este marime scalara.
Greutatea este forta cu care corpul este atras de catre pamant. Se masoara in N si se determina cu dinamometrul. Este marime vectoriala.
Succes!
8 4 8