Lacul codrilor albastru

Nuferi galbeni îl încarcă;

Tresărind în cercuri albe

El cutremură o barcă.

Şi eu trec de-a lung de maluri,

Parc-ascult şi parc-aştept

Ea din trestii să răsară

Şi să-mi cadă lin pe piept;

Să sărim în luntrea mică,

Îngânaţi de glas de ape,

Şi să scap din mână cârma,

Şi lopeţile să-mi scape;

Să plutim cuprinşi de farmec

Sub lumina blândei lune -

Vântu-n trestii lin foşnească,

Unduioasa apă sune!

Dar nu vine... Singuratic

În zadar suspin şi sufăr

Lângă lacul cel albastru

Încărcat cu flori de nufăr.

Care sunt figurile de stil din poezie? Repede! Multumesc :-)

2

Răspunsuri

2014-10-06T20:24:38+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-06T20:28:05+03:00
Epitete cromatice: lacul albastru, nuferi galbeni, cercuri albe Epitete in inversiune: blandei lune, unduioasa apa Personificare: inganati de glas de ape
1 5 1