Numitorul unei fractii este cu 20 mai mare decat numaratorul. Simplificand fractia cu un numar natural se obtine 2 supra 3. Cu ce numar a fost simplificata fractia initiala?

Va rog sa ma ajutati! Multumesc!

2

Răspunsuri

2014-10-06T11:37:07+03:00
2 * 20 = 40
2 * 30 = 60
40/60 este fractia care s-a simplificat cu 20 si rezulta 2/3
Multumesc :) am avut aceeasi tema
cu placere, e bine
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-06T11:40:45+03:00
X = numaratorul
y = numitorul

x + 20 = y 
x / y = 2 / 3
---
x - y = - 20
3x = 2y
---
x - y = -20   | * (-2)
3x -2y = 0
------------------  
-2x + 2y = 40
 3x  - 2x = 0
 ---------------------------  Adunam ecuatiile
x       /   = 40
y = x + 20 = 40 + 20 = 60

Solutia:
x = 40
y = 60