Vă rog să mă ajutaţi repede:
1.Găsiti masura suplementelor unghiurilor:
36°,45°,15°,90°,122°,127°.
2.Care dintre perechile de unghiuri sunt complementare?:
15°Şi75°,62°Şi20°,45°Şi45°,89°Şi1°
3.Calculati complementul unghiului AOB,stiind că m(unghi AOB)este de:
31°,127°,90°,37°25'41"

2

Răspunsuri

2014-10-06T10:31:46+03:00
2)
unghiurile sunt complementare daca suma masurilor unghiurilor este 90 grade
15+75=90 unghiuri complementare
62+20=82 nu sunt
45+45=90 unghiuri complementare
89+1=90 unghiuri complementare

1)
180-36=144
180-45=135
180-15=165
180-90=90
180-122=58
180-127=53

3)
90-31=59
90-90=0
90-37°25'41=89°59'60-37°25'41=52°34'19
7 3 7
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-06T10:52:15+03:00
1. Suplementul unui unghi se afla scazand din 180 de grade unghiul despre care se spune ca e suplementul celui necunoscut
Suplementul unghiului de 36 de grade este 180 - 36 = 144 de grade
Suplementul unghiului de 45 de grade este 180 - 45 = 135 de grade 
Suplementul unghiului de 15 grade este 180 - 15 = 165 de grade
Suplementul unghiului de 90 de grade este 180 - 90 = 90 de grade
Suplementul unghiului de 122 de grade este 180 - 122 = 58 de grade
Suplementul unghiului de 127 de grade este 180 - 127 = 53 de grade

2.Complemenul unui unghi se afla scazand din 90 de grade unghiul despre care se spune ca e complementul celui necunoscut 
Perechile de unghiuri complementare sunt:
15 si 75 de grade,deoarece 15 + 75 = 90 de grade
45 si 45 de grade,deoarece 45 + 45 = 90 de grade
89 si 1 grad,deoarece 89 + 1 = 90 de grade

3.Complementul unghiului de 31 de grade este 90 - 31 = 59 de grade
   Unghiul de 127 grade nu poate avea complement,deoarce este mai mare de 90 de grade
   Complementul unghiului de 90 de grade este 90 - 90 = 0 grade
   Complementul unghiului de 37°25'41" este 90°00'00"  - 37°25'41" = 52°34'19"
13 4 13