Răspunsuri

2014-10-05T21:11:47+03:00
Picior- sens propriu EX: ma doare piciorul ... sens figurat: piciorul podului a fost rupt in urma inundatiei 


15 2 15
cap sens propriu : iarna trebuie sa purtam caciula pentru a ne proteja capul
Comentariul a fost şters
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-05T21:12:20+03:00
La ora de sport, am căzut şi m-am lovit la piciorul drept. (sens propriu de bază)
Piciorul podului a fost rupt în timpul inundaţiei de luna trecută. (sens propriu secundar)
Deoarece nu am învăţat, am dat cu piciorul la ocazia de a lua o notă mare. (sens figurat)
29 4 29
Iarna e bine să purtăm şapcă pentru a ne proteja capul de frig. (sens propriu de bază)
În general în capul mesei stă capul familiei. (sens propriu secundar)
După aflarea rezultatului la test nu am avut curajul să scot capul în lume câteva zile. (sens figurat)
Sprâncenele au rolul de a proteja ochiul de picăturile de apă. (sens propriu de bază)
Pe sprânceana dealului din apropiere sunt mulţi pomi fructiferi. (sens propriu secundar)
Eu mi-am ales toţi prietenii pe sprânceană. (sens figurat)
multumesc :)
Nu ai pt. ce! :*