8 pixuri si 6 creioane costa 10,4 lei ,iar 7 pixuri si 14 creioane costa 12,6 lei. Cat costa un pix si un creion ? Si cat la suta din pretul pixului reprezinta pretul creionului?.. Va rog sa-mi explicati si mie :(

2

Răspunsuri

2014-10-05T21:04:39+03:00
8pixuri ..................6 creioane.....................10,4 lei
7pixuri...................14 creioane......................12.6 lei
-------------------------------------------------------------------------------
15pixuri..................20 creioane...................23 lei
1pix..................1 creion.....................?lei


23:15=1.53 lei  pixurile
23:20=1.15 lei  creioanele





Iti multumesc pt raspuns ,dar la sfarsit imi da un 1 leu creionul si 0,4 pixul si nu inteleg cum au aflat ei...
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-05T21:17:47+03:00
Notam: p-pret pix  c- pret creion
8 p.....6c.... 10,4 lei / · -7
7 p.....14c.... 12,6    / · 8
 -56 p.... -42 c ........ -72,8 lei
 56 p ...... 112 c .... 100,8 lei
    /              70 c=28 lei⇒ c= 28÷70⇒c=0,4 lei
   pix =1 leu
   %·p= c ?
   % = 40