Determinati cinci multipli consecutivi ai numarului 3,stiind ca suma lor este 540.

si urmatorul exercitiu asemanator

Determinati trei multipli consecutivi ai numarului 4,stiind ca suma lor este 1236.

2

Răspunsuri

2014-10-05T20:56:07+03:00
(a-2)*3 +(a-1)*3 +a*3 +(a+1)*3+(a+2)*3 = 540 suma celor 5 multipli consecutivi
dam 3 factor comun si apoi impartim prin 3 ,
a-2+a-1+a+a+1+a+2= 180 5a=180 rezulta a =36
multipli sunt (36-2)*3= 34*3=102
                   (36-1)*3=35*3=105
                   36*3=              108
                   (36+1)*3=37*3=111
                     (36+2)*3=38*3=114
similar rezolvare si pentru multiplii lui 4
Comentariul a fost şters
Comentariul a fost şters
inmultire
Comentariul a fost şters
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-05T21:02:18+03:00
1) a+a+3+a+6+a+9+a+12=540
5a+30=540
5a=510
a=102
Multiplii lui 3 sunt : 102 , 105 , 108 , 111 si 114
2) a+a+4+a+8=1236
3a+12=1236
3a=1224
a=408
Multiplii lui 4 sunt : 408 , 412 si 416
8 4 8