Daca adunam ani bunicului si ai celor trei nepoti, obtinem122. Afla varsta nepotilor, stiind ca mijlociul are jumatate din varsta celui mare, a carei varsta este de 3ori mai mare decat varsta celui mic si ca bunicul are 78 ani.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-05T18:25:13+03:00
A- nepotul cel mai mare
b - nepotul mijlociu
c- nepotul cel mai mic
z- bunicul

a+b+c+z=122

b=a/2 => b=3c/2
a=3c
z=78

3c+3c/2+c+78=122 numitor comun 2
6c+3c+2c+156=244
11c=244-156
11c=88
c=88:11
c=8 Varsta celui mai mic intre nepoti e de 8 ani

b=3*8/2
b=24/2
b=12 nai are nepotul mijlociu

a=3*8
a=24 ani are cel mai mare nepot


1 5 1
2014-10-05T18:32:54+03:00
|----| nepotul cel mic
|----|----|----| mijlociul
|----|----|----|----|----|----| nepotul cel mare
122-78=44
44:10=4 ani si 4 luni are cel mic
4,4*3=13 ani si 2 luni are mijlociul
13,2*2=26 ani si 4 luni are cel mare
4,4+13,2+26,4=44
78+44=122