Răspunsuri

2014-10-04T18:03:48+03:00
Prima probă este reprezentată de  întâlnirea cu ursul , mai exact, întâlnirea dintre prinţşi tatăl său. În această probă, baiatul învaţă să sesizeze esenţa ascunsă în spatele aparenţelor.Înainte de plecarea sa, Harap-Alb primeşte darurile sacre : paloşul, hainele şi calul năzdrăvan. In basmul popular, este vorba despre o dobândire a identităţii, căci eroul află de la cineva despreexistenţa acestora, apoi trebuie să le redea funcţionalitatea: calul trebuie hrănit cu jăratic, haineletrebuie să i se potrivească, şi de asemenea, curajul său trebuie să fie pe măsura armelor. Întâlnirea cu Sfânta Duminică consta in depistarea esenţei sub aparenţă. În folclor,aceasta este reprezentată de o bătrână generoasă, binevoitoare, iar adeseori îndrumătoare aeroului inocent. Rolul ei se justifică în primul rând prin legătura directă cu divinitatea. Drumul (sau călătoria) sugereaza destinul omului, derulat de la naştere pana lamoarte. Călătoria propune un mod de cunoaştere şi de redescoperire de sine. Pentru omul aflat îndilemă, plecarea în lume reprezintă soluţia eliberării, prin puterea de a alege. Drumul eroului arefuncţia unei iniţieri, iar obstacolele întâlnite în cale îl maturizează şi îl fac să-şi înţeleagă rostul înlume. Pădurea este primul obstacol întâlnit de prinţ în calea sa, semnificand un loc deretragere, meditaţie şi rugăciune. Ca orice labirint, reprezintă şi un loc de iniţiere , de confruntarecu numeroase probe şi semne care desluşesc drumul sau induc în eroare. Fiinţa diabolică (spânul, Omul roşu) reprezintă interdicţia, care din teribilism, esteîncălcată. Omul care poartă un semn fatal reprezintă un avertisment. Printre aceştia se numărăspânii, roşcaţii, infirmii sau cei care au un semn distinct, avertizând astfel asupra pericolului pecare îl reprezintă. Fântâna este o probă din drumul spre maturitate. Ea sugerează un val inepuizabilşi un spaţiu al biruinţei celui care a scormonit în adâncurile pământului. Prinţul intră în fântână,însă la ieşire el este botezat, primeşte numele de “Harap-Alb”. Naşul său fiind, paradoxal,spânul, care are aici rol de iniţiator în tainele lumii Numele de “Harap-Alb” înseamnă rob alb sau negru. În mod evident, numelereprezintă un oximoron, o contradicţie sau cele două laturi ale existenţei. Jurământul făcut de Harap-Alb este pe viaţă, bazat pe experienţa lui şi pea tatălui său. Din această cauză, jurământul este sfânt, menit să ajute la maturizare. Albina este considerată o miraculoasă întrupare a spiritului. Ea poartămesajul divin şi este asociată cunoaşterii şi iniţierii, fiind legata de crearea lumii. Albina apare caajutor al creatorului, insa poate fi socotită şi un însemn nefast căci i-a fost sortit acul înveninat,aducător de moarte. Albinele şi furnicile sunt idealuri ale umanităţii, furnica reprezentând idealulde muncă, iar albina idealul de hărnicie. Animalele sunt simboluri ale vieţii instinctuale, proiectate în numeroase sectoareale existenţei. Unele sunt benefice: de multe ori o albină îi dă aripa sa, o pasăre îi aduce vesteacea bună, furnicile selectează grămezi de seminţe în locul eroului, iar altele sunt rău- prevestitoare: animalele acvatice simbolizează forţele abisale şi monstruoase, şarpele şi balauru
3 3 3
2014-10-04T18:04:31+03:00
1. Intalnirea cu ursul .
2.Intalnirea cu Sfanta Duminica.
3.Drumul pe care il are.
4.Padurea.
5.Fiinta diabolica (spanul , omul rosu)
6. fantana
3 4 3