Răspunsuri

2014-10-03T21:21:05+03:00
Decii :
In opinia mea, titlul poeziei este unul sintetic, format dintr-un substantiv comun in caz Nominativ (cred) .
In primul rand, titlul poeziei ''nouri'' de Nicolae Labis, reprezinta sentimentele poetului de lastarea de fericire pana la starea de tristete.
In al doilea, rand in aceasta poezie autorul isi exprima crezul artistic, concepţia despre problematica creaţiei artistice.
nu stiu ce sa mai scriu , o poezie sofisticata foarte.. daca nu iti place, maine vei primi un raspuns mai sincer!
O seara minunata!

17 4 17
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-03T23:54:24+03:00
In opinia mea, titlul poezie  Nourii este potrivit continutului textual, fiindca reprezinta pentru cititor cheia de interpretare a discursului poetic.Titlul poeziei este transparent, el indica faptul ca este o poezie descriptiva, un pastel petema frumusetii norilor.Este folosita forma arhaica a cuvantului, nouri, pentru ca e mai poetica.Toate cele trei strofe ale poeziei se refera la titlu, ca si cum privitorul ar picta in cuvintetabloul dinamic al unui cer strabatut de lungi convoaie de nori.Prima strofa afirma sentimentelede nostalgie ale privitorului in legatura cu lunecarealor pe cer, sugerand poate trecerea timpului:  Parcă -mi tr  imit tăcute, nostalgice chemări.  A doua ii defineste metaforica oceane mari de apa, imagine deosebita, care rastoarnadimensiunile reale ale spatiului.In a treia strofa se evidentiaza sentimentele oamenilor in legatura cu nourii, admiratie pentru frumusetea lor care incinta imaginatia: Ce chipuri prinde- n slavă al norilor  convoi, dragoste pentru ploaia binefacatoare pe care o aduc, dar si ura atunci cand norii revarsa grindinesi furtuni.
27 4 27