Un tata este cu 24 de ani mai mare decat fiul sau. peste 3ani ,tatal va avea dublul varstei fiului sau. Cati ani are fiecare ?
Cu segmente , intrebari si operatii ! Stie cineva sa faca aceasta problema cu intrebari si segmente si calcule ?? Va rog ajutati-ma !!!!

2

Răspunsuri

2014-02-19T17:54:24+02:00
A = varsta filui
b = varsta tatalui
a+ 24 = b din prezent
a + 24 + 3 = peste 3 ani , varsta tatalui va fi 2 x varsta fiului din prezent
a + 27 = 2 x b 

Segmente : 
a /--------/
              24   
b /--------/----/

Atat pot sa o rezolv 
Nu-ti da nici un total ?
19 4 19
Ar mai putea fi o varianta:
faci in segment pe care il imparti in jumatate ptr a arata varsta tatalui peste 3 ani iar un segment reprezentand jumatate din celalalt.Partea libera ce a ramas e de 24 care reprezinta un segment.Poti afla cati ani are tata peste 3 ani 24+24=48 din care scad 3 ani si aflu varsta tatalui in prezent 48-3=45 ani.In continuare poti afla varsta fiului in prezent45-24=21ani R:45 si 21 ani si se si verifica asa consider eu ca se rezolva.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-19T17:57:28+02:00
Faci un segment 
Dedesupt faci una si un sfert si scrii dedeasupra 24 
Aflii :

1.Cati ani are fiul ?
  24+3=27(ani)
2.Cati ani va avea fiul peste 3 ani ?
  27+3=30(ani)
3.Cati ani va avea tatal peste 3 ani ?
  30x2=60(ani)
15 4 15
Andeea Multumesc mult !!! :-* si tie Teodoraa :-*
Cu placere !