Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-02T19:32:59+03:00
' Lacul' de M. Eminescu este o poezie de dragoste , in care eul liric isi exprima in mod direct, subiectiv sentimente, trairi, ganduri . 
Poezia este clasificata in campul semantic de cuvinte al naturi de exemplu , '' nuferi '' , '' lacul '' '' malul'' ,'' codri'' , '' flori de nuferi '' apa '' , tresti '' , .. 
Indragostitul isi inchipuie scenariul intalniri misterioase in lumina asfintita a lunii . Isi imagineaza  intr-un cadru de natura , intalnirea cu iuita ideala, demonstrata prin pronumele personal '' Ea'' Dar, la sfarsitul poeziei isi schimba starea de entuziasm, visare.. in starea de dezamagire , tristete, tradare, deoarece iubita nu mai vine. 
3 4 3
2014-10-02T19:35:04+03:00
          Tema iubirii din ,,Lacul'' de Mihai Eminescu este un idealizata, ea nu exista in realitate. Poetul descrie in aceste versuri cum ar dori sa fie aceasta, inclusiv decorul pe care si-l doreste.
          Totul se intampla pe malul lacului, lacul reprezentand dintotdeauna fecunditatea, iar luna este un atribut sfant al chipului iubitei.
          In ultima stofa pune accentul pe singuratate si pe durere, fiind suparat pe faptul ca nu si-a gasit iubita ideala. 
1 5 1