Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-02T19:42:47+03:00
a fost un oraș antic în Nordul Africii, localizat în partea estică a actualului liman al Tunisului, în prezent un cartier al orașului modern Tunis din Tunisia. Limba vorbită de cartaginezi se numea punică, fiind una din limbile semitice antice, care provenea din limba vorbită de fenicieni.Cartagina a fost întemeiată de către negustorii fenicieni și, conform legendei, de către prințesa Dido (sau Elisa), sora lui× Pigmalion. Colonia a ajuns să aibă o mare importanță economică, ce rivaliza cu cea a metropolelor feniciene.Între 650 - 308 î.Hr. forma de guvernământ a fost monarhia, iar între 308 și 146 î.Hr. a fost republică oligarhică condusă de un Senat Cartaginez (potrivit surselor romane) sau de Consiliul Bătrânilor (potrivit surselor grecești).[1]În jurul ei s-a format un adevărat imperiu, cea mai mare forță maritimă din Mediterana Occidentală până la Războaiele Punice cuRepublica Romană.Orașul era alimentat cu apă printr-un apeduct lung de 132 km, construit între anii 120-131 e.n., care aducea apă proaspătă din masivul muntos× Zaghouan. Resturi ale acestui vechi apeduct roman se mai văd și azi la Mohammédia (la sud de Tunis).Situl arheologic× Cartagina este înscris pe lista patrimoniului cultural mondial UNESCO.
1 5 1
2014-10-02T19:48:53+03:00
Cartagina a fost întemeiată de către negustorii fenicieni și, conform legendei, de către prințesa Dido in nordul Africii pe coasta G.Tunis. imi cer scuze nu stiu cum se numea franta