Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-02T17:08:51+03:00
D:i=3, rest 10=>d=3i+10
d+i+3+10=187
3i+10+i+13=187
4i=164
i=41
d=41*3+10=133
se poate face si prin metoda grafica deimpartitul are 3 segmente egale+10(un segment mai mic); impartitorul are un segment (=cu cele 3 ale deimpartitului); suma de 187 este deci compusa din 4 segmente egale (deimpartit si impartitor), 2 segmente de cate 10 (unul de la deimpartit si unul de la rest) si unul de 3; atunci suma celor 4 segm egale este 187-10-10-3=164; 164:4=41 (un segment, deci impartitorul); 41 x 3 +10=133 (deimpartitul)
2014-10-02T17:09:49+03:00
D:I=c,R
D:I=3,10
D=3I+10

D+I+C+R=187
C=3
R=10
D+I+13=187
D+I=174
3I+10+I=174
4I=164
I=41

D=3x41+10
D=133